miercuri, 4 septembrie 2013

După...155 de ani .

Emise în iulie 1858 la Iași și retrase în cursul lunii septembrie același an, iată că primele mărci poștale românești "CAP DE BOUR", au împlinit 155 de ani .
La ceas aniversar, s-ar fi impus marcat acest eveniment . Nu știu să fi apărut, în filatelie, ceva care să amintească de acest lucru . Poate o fi, dar eu nu am aflat . Pentru lipsa de informare, scuze .
Și atunci m-am gândit, să vă fac cunoscute câteva piese emise cu ani în urmă, legate de aniversarea apariției primei mărci poștale românești . Atâta am, atât vă arăt . ( ar mai fi ceva din iunie 2008, București-Efiro, poate o să le includ, mă mai gândesc și asta pentru că nu au încă "parfumul" timpului )

                    Iași, 1983 


Un verso



                               Piatra-Neamț, 1983






Un verso
În acei ani la Piatra-Neamț exista un cerc filatelic, printre cele mai mari din țară, cu o activitate foarte bine pusă la punct și un sediu       ( magazin filatelic, club, sală de expoziție) mai rar întâlnit . Și asta se datora unor oameni deosebiți .
 Cu riscul de a supăra pe unii, pentru că nu i-am numit, trebuie să amintesc doar de președintele de atunci al filialei din Piatra-Neamț, regretatul dr. Nicolae Pavlidis și profesorul (eu așa îl consider) filateliei din ziua de azi, neobositul Sergiu Găbureac . 
Lor le datorez, tot ce știu astăzi despre acestă nobilă pasiune .

P.S. Dacă sunt și alte piese apărute dea lungul anilor cu acest subiect și îmi pot fi trimise (ca imagine) pentru a le încărca în acest articol, nu pot decât să mă bucur . 
Vă mulțumesc anticipat pentru sprijin .


2 comentarii:

  1. Chiar este foarte interesant demersul, o tematica in sine: aniversarea emiterii primelor marci postale de-a lungul timpului. Cu siguranta sunt cu mult mai multe piese. Cred ca multe cercuri filatelice au organizat expozitii si realizat intreguri postale si stampile speciale, etc. Iar anul 1958 e de baza...De continuat !
    Dragos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astea le-am găsit prin casă . Nu fac această tematică . Mi-am adus aminte de aniversare și așa a venit ideea articolului . Poate cu ajutor, dacă mai primesc ceva, să iasă un articol interesant .

      Ștergere